Min overspisning skyldtes følelser

“Det vigtigste jeg har lært er at min overspisning skyldes følelser det bliver holdt nede og væk og det var netop /udelukkende processen med Jane, der lærte mig at arbejde med den så jeg igen kunne mærke min mave og min sult. Jeg føler mig nu meget mere mæt samtidig med at jeg er mere let. Det er en win-win situation 😆”

- Ann Berit

Ud med spiseforstyrrelsen - ind med nydelsen!

Efter en spiseforstyrrelse havde Line stadig et meget anstrengt forhold til mad...

Jeg har altid været glad for sport, fysisk aktivitet og sundhed generelt. Jeg er i dag 21 år, men som 14-årig fik jeg en spiseforstyrrelse, som jeg aldrig rigtig er kommet helt af med, i hvert fald ikke i forhold til kost og sundhed. Jeg har trænet en del fitnesstræning, primært med henblik på styrke og muskelopbygning, hvilket erstattede kontrollen fra spiseforstyrrelsen.

Træning og kostplan kom til at fylde mere og mere, hvilket b.la. resulterede i fravalg af sociale arrangementer, fordi jeg ikke kunne overskue om maden nu passede i forhold til min træning. Efter få samtaler med Jane, var det ikke længe nødvendigt for mig at følge og afveje maden i forhold til en kostplan.

Jeg har spist fødevare som jeg i en årrække havde afskåret på grund af kalorietætheden eller fedthindholdet, hvilket inden samtalerne alt sammen stort set så umuligt ud.

Noget af det vigtigste Jane har lært mig, er at kroppen nok selv skal fortælle hvad den har brug for, og ikke mindst fået mig til at stole på at det er rigtigt. Jeg tør nu i langt højere grad at spise det jeg har lyst til, frem for at følge en kostplan, og vigtigst af alt, jeg har det mentale med mig. Jane har gennem hele forløbet været støttende, og jeg ved, at jeg stadig kan komme til hende, hvilket betyder alverden til forskel.

Jane har i hvert fald mine største og varmeste anbefalinger.

- Line

Jeg har været i et forløb hos Jane, hvor jeg har lært mig selv og min krop at kende. 

Der er ingen hokus pokus i det, men bare sundt fornuft. Med de redskaber man får af Janes undervisning finder man lynhurtig ud af, at det faktisk slet ikke er så svært at lade de usunde ting være. Det hele giver mening og man går IKKE glip af noget, da du må spise alt det du har lyst til! Jeg giver Jane de varmeste anbefalinger og pga. hende kan jeg selv holde min vægt der, hvor jeg gerne vil have den”

- Heidi

Louise skulle til at konkurrere i en lavere vægtklasse, men ville helst undgå at tabe styrke.

Jane var igennem et år min coach. Både i forholdt til træning og mad.
På det år øgede jeg min total i konkurrence løftene i styrkeløft med 40kg, trods et vægttab på 8kg.


Hunvar altid klar med et godt råd eller opmuntrende ord hvis jeg havde brug for det.
Jane har givet mig styrke ikke kun fysisk men også mentalt og hun er en fantastisk coach


- Louise

Hos Jane er er intet der er farligt​

“Jane har lært mig at der ikke er noget mad der er farligt og der er ikke noget der per definition er "sund"/"usundt". Det handler om hvem du er og hvad dit mål er. Derudover så har den helt store faktor været at lære sult/mæthed og lære at stole på at min krop godt kunne fortælle mig hvad jeg har brug for og hvornår jeg ikke har brug for mere. Dette har betydet at jeg er langt mere afslappet i mit forhold til mad i forhold til tidligere.”

- Pernille

Birgitte har tabt 16 kg fedt!​

- uden kostplan og uden at skulle undvære livretterne

Jeg har været igennem et længere forløb med livsstilsændring hos Jane. På nuværende tidspunkt har jeg tabt omkring 1 kg om måneden og har nu nået 17 kg på 15 måneder. En reduktion på 16 kg ren fedt og reduktion i fedt % på 8,2.

Med Janes vejledning, vedholdenhed og motivation har jeg formået at få gang i en ændring af min livstil. I løbet af perioden har der været opture, nedture og perioder, hvor der ikke rigtig skete noget på vægten. Især efter ferier har der været plateauer. Her har Jane formået at hive mig op over kanten igen og motiveret mig til at fortsætte.

Livsstilsændringen består også af et aktivt medlemsskab af OBBC, hvor Jane viste mig vejen til god træning.

Nu står den nu på træning minimum to gange om ugen. Gerne tempofyldt holdtræning, som jeg slet ikke kan undvære.​

​Jane kan skabe klarhed over, hvor meget det må indtages i forhold til ens aktivitetsniveau. Hun fortalte om #slutmedforbudt og at man skal spise med omtanke. Træning, Mindful Eating og vanebrydning er emner, Jane har specialiseret sig i.

Jeg kan give Jane min varmeste anbefaling.

A year from know you wished you started to day - det er bare sandt.​

- Birgitte

Line ville gerne af med graviditetskg'ene og komme i form, men det kneb med tid og overskud.

Kære Jane. Du fik ret. Det kan lade sig gøre på kort tid at komme af med de overflødige kg, uden suppekure, high fat/low carb eller lignende torturmetoder. For mig er det lykkes på kun 4 uger at slippe af med 7,5 kg, og det uden at måtte undvære softice, fredagsslik eller et glas rødvin lørdag aften. Ved hjælp af din kompetente vejledning er det lykkes mig at følge dine kostråd, som tilpasset mig er den perfekte løsning i en travl hverdag.

Styrketræningsprogrammet er motiverende, da det er let at gennemføre, og man får blod på tanden, når man kan se hvor hurtigt at man bliver stærkere. For mig er det perfekt at det kan gennemføres på kun 25 minutter, og helt uden at man skal investere i et fitness abonnement eller en masse dyre træningsmaskiner. Tusind tak for hjælpen. Nu er der håb for at jeg kommer igennem de 10 km til Run to the Beat om en måned.Hov ja, glemte at jeg har tabt mig 14 cm i taljen. Det er sgu da motiverende at man kan gå 2 størrelser ned i tøj på kun 4 uger.

- Line

Slut med overspisninger og gang i vægttab!​

Dorete havde været på yoyo-kur i rigtig mange år...

Jeg er en kvinde på 65 år, der de sidste 20 år har kæmpet med overvægt og har afprøvet flere forskellige slankekure som ikke har virket i længden. Det sidste jeg prøvede var LCHF som jeg også tabte mig af i starten, men så stod det stille lige meget hvad jeg gjorde.Jeg startede med Mindful Eating v/ Jane Kallsøe Aaberg den 29.juli 2015. Jane gav mig en god introduktion til det at spise Mindful og fortalte hvad det hele gik ud på.

Det at man kan spise hvad man har lyst til og ikke skal stå og veje og tælle kalorier er fantastisk, så kan alle være med også dem der arbejder og har børn og en travl hverdag. Det at lære hvornår man er sulten og så først spise der, er også noget der skal arbejdes med, for somme tider spiser man bare fordi man tror man er sulten.

Selvfølgelig er der begrænsninger og ting man skal spise med måde, men alt det fortæller Jane også om.I starten var det lidt grænseoverskridende at skulle spise så langsomt og smage så meget på maden, det blev dog hurtigt naturligt og jeg mærkede snart, at jeg blev hurtigere mæt og spiste derfor mindre end jeg tidligere havde gjort.Maden blev en nydelse og den smagte meget bedre når jeg gav mig tid til at spise langsomt og nyde hver mundfuld. Vægten begyndte igen at gå nedad og det var lige det jeg havde brug for og derfor yderst motiverende. I 10 uger var jeg til kontrol 1 gang ugentlig, det var der jeg fik rettet op på evt. nedtur og blev igen motiveret og fik gode værktøjer til at fortsætte den gode linie jeg var startet på.

Det var også der, der blev samlet op og snakket om hvad jeg kunne gøre for at komme godt videre - hvis jeg var kommet ud af trit med de gode mindful eating principper - med andre ord - faldet i og overspist.Jeg startede med en fedt% på 41 og i dag har jeg tabt 6 kg. ren fedt - det er helt fantastisk, og jeg har det så godt, jeg kan mærke, at min krop har det meget bedre, jeg har ikke ondt i mine led og jeg har fået det godt med mit eget spejlbillede, og større selvtillid.

I dag er det helt naturligt for mig at spise mindfult, jeg tænker ikke nærmere over hvad jeg spiser, jeg bliver hurtigere mæt og er god til at mærke efter hvornår jeg er sulten og så er det først der jeg spiser. Jeg kan i princippet spise alt, det er blot et spørgsmål om at spise med fornuften og med måde.

Det er også blevet meget nemmere at gå i byen, jeg bruger igen min sunde fornuft og spiser med måde. Jeg må dog indrømme, at jeg engang imellem synder og spiser alt for meget af det usunde, men så har jeg fået stillet min lyst til det, og vender straks tilbage til det jeg har lært af Jane, og så er jeg på rette vej igen.Jeg vil fortsætte med at leve på denne måde, da det fungerer perfekt for mig, og jeg ved at jeg kan holde min vægt ved at bruge Mindful Eating, det er det bedste der er sket for mig i forhold til min overspisning.Stor tak til Jane for at lære mig Mindful Eating!!

Med venlig hilsen Dorete Trøjgaard​​

Triathlet blev stærkere, fik optimeret sin restitutions- og præstationsevne, blev skaderne kvit

 

Jeg har gennem mange år døjet med ryg problemer og være begrænset af dette i forhold til min træning. Ved hjælp af Janes ekspertise og kvalifikationer indenfor styrkeløft og generelt styrketræning lavede hun en udførlig analyse af mig og mine problematikker indenfor min bevægelighed og skavanker. Janes programlægning og progrediering af mit program, har hjulpet mig til at forbedre min styrke, hvorved mine forudsætninger for min svømme, cykel og løbe træning aldrig har været bedre.

Yderligere hjalp Jane mig med at opstille nogle simple retningslinjer specifik ift. min kost, hvorved jeg i kombination med min træning kunne komme ned på den ønskede vægt til mine konkurrancer, uden at skulle lave store kostændringer eller tænke mere over min kost.

Det hjalp at have en til at opstille guidelines og alternativer for forskellige ting i min daglige kost, som i sidste ende var med til at gøre forskellen!

Jane er en meget grundig og yderst kvalificeret træner og kostvejleder. Hun er god til at forstå den enkelte persons behov og problematikker, hvorved hendes personlige træning og vejledning faciliterer resultaterne det enkelte individ.

- Ronja

janeaaberg.dk - Rugårdsvej 23, 1. sal, Odense C - kontakt@janeaaberg.dk - 51 55 82 55

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Ikon

SAVNER DU EN KROP DU ER GLAD FOR?